Werken bij

Wij zoeken een nieuwe collega: woonconsulent sociaal beheer

Bijdrage leveren aan leefbaarheid; samenwerken met belanghouders; ondersteunen van bewonersparticipatie. Dit zijn een aantal onderdelen van de uitdagende functie woonconsulent sociaal beheer. Word jij onze nieuwe collega? Lees de volledige functieomschrijving en stuur uiterlijk 20 november je motivatie en cv naar sollicitatie@woonservicemeander.nl

Woonconsulent Sociaal beheer

Word jij onze nieuwe collega?

Als woonconsulent sociaal beheer ga je een belangrijke rol vervullen bij de leefbaarheid en het sociale beheer. Je komt te werken op de afdeling Vastgoed Wonen. Deze afdeling is het eerste aanspreekpunt voor huurders voor onze dienstverlening. In overleggen met onze belangenhouders zorg je voor leefbare wijken en buurten. Krijg je daar energie van? Dan zijn wij op zoek naar jou! “Wij” zijn Woonservice Meander in Werkendam, een compacte corporatie in een landelijke omgeving en wij hebben een vacature voor een:

Woonconsulent sociaal beheer (4 of 5 dagen, min. 32 uur per week)

De uitdaging

Als woonconsulent sociaal beheer kom je met initiatieven om onze bewoners te laten participeren. Je pakt overlast aan, levert een actieve bijdrage aan leefbaarheid en je vertegenwoordigt Meander in netwerken en samenwerkingsverbanden tussen diverse belanghebbenden. Je legt en onderhoudt contact met relevante partners en partijen. Je levert een grote bijdrage aan het thuisgevoel bij onze bewoners. Je bent het gezicht naar onze klant en samen met je collega’s zorg je ervoor dat de klant net zo tevreden is als de afgelopen jaren. We willen de mooie scores in ons KWH-label graag behouden of verhogen.

Als woonconsulent sociaal beheer heb je:

  • een afgeronde HBO opleiding, bijvoorbeeld Sociaal Juridische Dienstverlening;
  • kennis van het huurrecht en de Woningwet;
  • enige ervaring (2 tot 4 jaar) als woonconsulent /sociaal beheerder;
  • affiniteit met onze doelgroep. Een groot deel van onze klanten woont met veel plezier in hun wijken en buurten, een belangrijk deel heeft daar echter ondersteuning bij nodig;
  • kennis en affiniteit met maatschappelijk- bedrijfs- en zorg gerelateerde verhuur;
  • uitstekende communicatieve vaardigheden, goed kunnen schakelen op diverse niveaus;
  • zicht op de ontwikkelingen binnen de volkshuisvesting op de voet en vertaalt deze binnen eigen functie en organisatie;
  • de kunde om problemen te analyseren en komt tot diverse oplossingsscenario’s;
  • de behoeften en belangen van onze bewoners en belanghouders in beeld;
  • een open en klantgerichte houding. Uiteraard ben je representatief en ondernemend.

Concreet ga je aan de slag met:

  • het aanpakken van overlast, onrechtmatig gebruik van woningen en sociaal financiële problematiek;
  • het schakelen tussen de individuele (overlast)gevallen en tussen agenda zettend zijn op het onderwerp en het overleg te voeren met de partners;
  • het voorbereiden, initiëren en uitvoeren van leefbaarheidsprojecten; oprichten en begeleiden van bewonerscommissies en andere vormen van participatie;
  • stimuleren, activeren en onderhouden van bewonersparticipatie;
  • het initiatief nemen om samen met je collega’s de dienstverlening continu te verbeteren en houd hierbij contact met KWH, het landelijke kwaliteitscentrum voor en door woningcorporaties;
  • het organiseren en onderhouden van netwerken en samenwerkingsverbanden met onze maatschappelijke partners en huurdersorganisaties;
  • het verzorgen van informatiebijeenkomsten en huisbezoeken bij (toekomstige) bewoners;
  • het opstellen en uitvoeren van enquêtes;
  • het meedraaien in Klantencontacten, telefonische bereikbaarheid en klantbezoeken.

Ons aanbod

Wij vragen veel van onze medewerkers en ook van jou. Jij kan rekenen op een uitdagende en brede baan in een compact team met korte lijnen –in een organisatie die werk doet wat er toe doet. De waardering is een salaris dat recht doet aan de uitdaging: schaal H van de CAO Woondiensten, (maximaal € 3.685 bruto per maand o.b.v. een 36-urige werkweek). Binnen onze organisatie starten we altijd met een jaarcontract. Een assessment kan deel uitmaken van de selectieprocedure.

Welkom!

Je reactie – in de vorm van een motivatie en cv - is welkom bij sollicitatie@woonservicemeander.nl Als je vragen hebt, kan je Johan van Wijk, manager Vastgoed Wonen, bellen via 0183-508788. De sluitingstermijn van deze vacature is 20 november 2018.

Woonservice Meander is dé woningcorporatie in Werkendam midden in het Land van Heusden en Altena met sociale huurwoningen, woningen en woonlocaties voor zorg, dienstencentra, brede scholen, accommodaties voor kinderopvang, garages en parkeerplekken in twaalf dorpskernen. Onze kerncompetenties zijn: samenwerken, blik naar buiten, leren en innoveren. We verhuren ruim 2000 woningen in een landelijke omgeving en waar het fijn wonen en werken is. Er werken 23 (ca. 19 fte) enthousiaste en kundige professionals bij Woonservice Meander op de twee afdelingen: Vastgoed &Wonen en Financiën. Daarnaast hebben we een stafdienst. We bieden onze medewerkers boeiend & belangrijk werk midden in de maatschappij en ruimte voor ontwikkeling.